また電話か...

こちら米国は結構何でもかんでも電話を使わなければならないことが多いです。
銀行の振り込みもネットバンキングで出来ず(公共料金は払えます)、毎月銀行へ電話して送金手続きをしています。
またこれも、近くの銀行窓口でやってくれればいいのですが、

  1. 銀行へ行っても窓口からは振り込めず、別途対応する人がいてその人にやって貰う
  2. その後、電話での振り込みが出来るようにセットアップする書類を渡される
  3. 私が電話が嫌い(母国語以外は顔を見て話さないと難しいものです)なので、これからも店頭でやりたいといっても拒否される
  4. 仕方がないので、毎月電話...


今日来たのが下のメールです。
ISPの会社が変わったので、必要な手続きをして欲しい、さもなくばISP側で勝手に行うが、特に不都合はない」というメールです。


メールで来ておいて、手続きする方法は電話しかないのです。

なんてちぐはぐな国なんだ...

Dear ISP-A Customer,

ISP-B recently replaced ISP-A as the cable provider in your area. As a result, we have started to transition ISP-A's high speed Internet customers to our Internet service, ISP-B. During this process, we discovered that your account was assigned more than one Head of Household, or Master, email account.

Your Master email is the account that governs all of your other email addresses. In order to transition your service to ISP-B, we must assign one of your Master emails to your account. You will continue to enjoy the same number of email addresses you are used to, but they will be moved under one Master email account.

To choose the Master email you would like to assign to your account, please call our Customer Service team at 1-888-xxx-xxxx by Friday, October 20, 2006.

If we have not heard from you by Friday, October 20, 2006, a new Master email account will be automatically created for you. To obtain your new Master account name and password, call Customer Service at 1-888-xxx-xxxx.

We look forward to resolving this so that you may continue to receive and enjoy your email as always. Thank you for your cooperation.

Sincerely,

Corporate Customer Care
ISP-B