やっぱりもめる...

新しい母艦が組み上がるまでのゴタゴタで、手元にCore 2 DuoP5B Delixe WiFi/APが2つずつあるという状態でした。


Core 2 Duoは内一つを購入したamazon.comに返品をして無事に返金がされました。CPUファンは使っていないので、見た目は新品ですが、箱だけは開けてしまっているので満額ではないかと思ったら、ちゃんと満額返金してくれました。


一方のマザーボードの方はamazon.comになかったためamazon.com経由でPC Universeという所に1回目は頼みました。2回目はamazon.com経由ではなく、直接購入したのですが、どうも対応が良くなく現在苦戦中です。

  1. PC Universeに注文。
  2. WEB上で未発送状態の時にキャンセルの電話をすると、発送済みとのこと。キャンセルしたい場合は配達時に返品とFed-Exに告げればよいとの回答。
  3. 配達が土曜日にずれ込み、配達先の事務所で受領処理をしてしまった。
  4. そのため、返品のメールを先週月曜日にこれらいきさつを説明しながら送付。稼働日5〜7日かかるとのこと。
  5. 本日回答があり、「拒否」とのこと。

HELLO,
Your return has been DENIED for the following item from order# xxxxxxx:
P5BDELUXWIFIAP QTY: 1
BECAUSE:
Please note: YOU MAY CONTACT THE MANUFACTURER FOR WARRANTY REPAIR IF YOUR PRODUCT IS DEFECTIVE. YOU MAY ALSO CONTACT THE MANUFACTURER FOR AN EXCEPTION RMA. IF YOU RECEIVE AN EXCEPTION AND THE MANUFACTURER IS UNABLE TO SWAP OUT THE PRODUCT FOR YOU, PLEASE GIVE US A CALL AND WE WILL FACILITATE YOUR RETURN.

If you have any questions in regards to your order or return please contact:
Customer Service
Toll Free: 877.873.7155
Local: 561.953.0380
Fax: 561.953.0381


理解不能です。
まず、拒否する理由が書いてない。(BECAUSE:が空欄で、その下はあくまで注記です。)
次に、送られてきたそのままの状態で外装の出荷用段ボール箱すら開けていないのに、不具合品かどうかなど分かるはずもなく、そもそもだれも不具合品だから返品と入っていないのに、この回答です。


反論のメールは出しておきましたが、製品を送ってしまって、お金を取ってしまえば後は知らないという姿勢には呆れるばかりです。

Hello.

I cannot understand your response to my return request.

First of all, I have not opened the package you sent to me. So I have no idea if it is defective or not.

Second, as I wrote to you (I also pasted it in this mail), I called to your customer service to cancell my order, but my item has been already shipped.

I believe I am eligible to have RMA number and refund.


I appreciate your understanding and valid RMA number.


Looking forward to your quick response.
xx

在米の皆さんへ

  1. amazon.comで購入する場合には、出来る限りamazon.comからの発送品を選びましょう。(Sellerを良く確認のこと)
  2. PC Universeでは上のようなトラブルに巻き込まれます。


追記 (昼)
クレームに対して返事があり、「製造者(ASUS)に連絡しろ」という回答がありました。

Dear xx,

This all the information that I have available for you. My returns department is stating that they are unable to return these items because of the return restrictions with the manufacturer. PC Universe's returns department is advising you to contact the manufacturer regarding this matter.

I apologize about this, and if you have any other issues with this RMA please contact us back again and we will see how else we can help you.

Sincerely,

Customer Service
PC Universe
800-728-6483
www.pcuniverse.com
customerservice@pcuniverse.com

全く当を得ないので、「どうやって開けてもいない箱が不良品かどうか分かるのか?製造者ASUSに何というのか?」と返事を出しました。

Hello.

Again, I just want to cancel my order even though it is in my hand now.
Again, I have not opened it and it is in your original cardboard box.
Again, I called you to calcel my order because there was no package tracking information on your web site but you said you have shipped mine.

This is only a timing issue.

I cannot understand why I have to contact to manufacture without knowing if it is defective or not. Please tell me what I should tell them.
I believe this must be an issue with you and me.


Lookign forward to your next comment.

Thank you.
xx

追記 (夕方)
電話があり、返品を受け付けるとのこと。

長かったですが、何とかなりそうです。


ただ、受付されていないものは再返品されると言うことですし、返品番号が了解されたという文書がない(電話のみ)なので、どうなるか最後まで分かりません。